Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

woensdag 23 april 2008

Telefoontje naar Leuven ...

Maandag hadden we een brief gekregen en vandaag heb ik mijn telefoontje gedaan naar Leuven ivm met het onderzoek waarvoor we zijn uitgenodigd.Sinds we wisten dat het monochoriale monoamniotische tweeling zou zijn, zijn we gevraagd om mee te werken aan een europese studie. Deze studie volgt de kindjes vanaf de ontdekking. De studie is bedoeld om eventuele problemen bij deze soort zwangerschap in kaart te brengen. Men wil de ontwikkeling van alle kindjes die deel uitmaken van zo'n zwangerschap onderzoeken om deze te vergelijken met de ontwikkeling monochoriale tweelingen waarvan de zwangerschap gecompiceerd werd doot tts. Hierover zijn nog onvoldoende gegevens bekend en vragen ze onze hulp. Aan de hand van een spelonderzoek gaan ze kijken naar de motorische en de mentale ontwikkeling, ze zullen ook nog eens onderzocht worden door een pediator. Daarna volgt er nog een gesprek.Dit zal doorgaan op 9 juli in de voormiddag. Ben eens benieuwd...

3 opmerkingen:

Lieze zei

wij hebben niets ontvangen, maar volgens mij hebben wij nie echt meegedaan aan een studie, dat is mij toch nooit duidelijk gemaakt...

Mijn genea in hasselt had me doorverwezen naar lewi, uiteindelijk kom ik bij u op de kamer terecht, ze zijn geboren, we zijn naar hasselt vertrokken en heb van leuven nooit meer iets gehoord!

Uit het oog uit het hart!
niet bij dokter lewi maar toch op neonato...
heb ik de indruk, waar trouwens zo goed als niemand meer werkt van dat team in onze tijd...

Krisje zei

Was dat eigenlijk alleen voor 1 eige tweelingen ?
Ik ben ook in Leuven bevallen en mij hebben ze ook nooit aangesproken voor die studies.
Mijn echtgenoot daar in tegen die doet samen met zijn broer nog altijd mee aan die studies mar dan wel in Gent.

Sofie, mama van dina en lien zei

enkel voor monochoriale monoamniotische tweelingen krisje