Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

vrijdag 31 augustus 2007

Dikkie dik - klas

Laatste dag van de vakantie en over een paar dagen weer iets nieuws. Vandaag was het kijkmoment in de school van ons dina en lien. Doordat de school eigenlijk vlakbij is en omdat ze in onze straat aan het werken zijn, was het handiger om de fiets te nemen. Een vijftal min later komen we al aan in de school en stappen we de kleuterzaal binnen. Ons dina en lien kunnen niet snel genoeg zijn, huphup jas uit en spelen op het grote speeltuig dat daar staat. De juf ziet ons al snel en komt ons tegemoet. We gaan samen naar haar klasje, ook hier zijn de meiden er vlug thuis en zitten ze snel te spelen. Nog snel wat papierwerk afwerken en info vragen aan de juf, de meiden kiezen ook nog een poes met een symbooltje.
Vanaf maandag heb ik dus geen peuters meer, maar kleuters. Kleuters die voor de eerste keer naar school gaan. ( zo snel ineens) Ze zullen bij juf Leen in de dikkie dik- klas zitten. Ons dina koos een schaapje als haar symbool, ons lien een hondje. Ik heb de juf ook nog even gerust gesteld, dat ik de verschillen tussen de meiden zal opschrijven, want ze kan ze moeilijk uit elkaar houden. Na een tijdje zal het wel beter gaan, denk ik. We zijn ook nog eens de kleuterspeelplaats gaan verkennen en die is goedgekeurd door de meiden. Ze zullen beginnen met halve dagen. Toen het tijd was om naar huis te gaan, wilden de mopjes niet mee en dat hebben ze ook duidelijk gemaakt. We hebben ze echt moeten oppakken om ze mee te krijgen, hiermee waren ze niet gediend, ons lien heeft de hele weg naar huis (sch)ooltje aan het zeggen geweest. Laten we hopen dat het maandag ook zo vlot gaat, allé ... het wegbrengen dan toch !

4 opmerkingen:

Unknown zei

ik hoop het ook dat het te maandag zo vlot gaat. Goed dat ze bij juf leen zitten (is een heel goede)

Tante tinne

Ina zei

Volgens mij gaan ze het heel goed doen! Bij mijzelf heb ik er minder vertrouwen in

katcat zei

Veel geluk aan Dina en Lien voor deze grote maar superleuke stap die ze gaan zetten!!!

Veel succes voor juf Sofie!! Dat je een goeie klas mag hebben!!!!
Groetjes!
Katrien

Lieze zei

en sofie, hoe is de eerste schooldag voor jou en de kindjes geweest!???

Cem en cobe hebben ze van ons af moeten sleuren!
Maar hadden het toch heel leuk gevonden!

Vanmorgen wouden ze naar de creche, niet naar juf lieve!
(maar de creche brengt hun toch)
Toen ik vertrok was het weer een rampzalig tafereel!!!

Ik hoop toch dat het gaat lukken!!!