Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

dinsdag 12 juni 2007

Kennismaking kleuterschool

Vandaag zijn ons dina en lien een tweetal uurtjes naar de kleuterschool geweest. Het lijkt nog niet zo lang geleden, dat mijn mopjes nog in hun park lagen en mama en papa nog zo hard nodig hadden. Niet dat ze ons nu niet meer nodig hebben, hoor, maar nu is de tijd aangebroken van alles zelf doen ! We stappen dus de speelplaats op en ze lopen meteen naar de muur. Deze is mooi geschilderd met allemaal dieren, bomen,... dat vonden ze allemaal heel interessant. Na een uitgebreide kennismaking met de speelplaats gingen we naar het overdekte zaaltje. De directrice kwam met ons kennismaking en vertelde ons wat de bedoeling was van vandaag. Drie klasjes werden opengesteld, we mochten er vrij binnen, ons dina en lien mochten meespelen met de andere kindjes, vragen konden worden gesteld,... De meiden waren ondertussen al druk aan het spelen in het klasje van juf Leen, het was best moeilijk om uit te leggen dat er nog twee andere klasjes waren, met ander speelgoed en andere dingen om te doen. Ons dina en lien hebben er van genoten. Alles hebben ze eens goed uitgeprobeerd. Het leuke was ook, dat ons renske er ook was ! Een dikke kus hebben we allemaal gekregen van ons renske, ze kwam ook meteen een dada zeggen aan ons dina en lien. Terwijl Bart en ik de mopjes inschreven, bleven ons dina en lien spelen in het klasje van juf Hilde. Wat een papierwerk zeg ! Ondertussen had ons dina ergens water gevonden in de klas van juf Hilde en heeft ze maar meteen alle kasten gepoetst ! Na het inschrijven hebben we toch enige moeite moeten doen om ze mee naar huis te krijgen, want ze wilden blijven ! Heel wat traantjes hebben gevloeid ! Aangezien Bart en ik vandaag beiden thuis waren, zijn we maar meteen gaan winkelen in Turnhout. Na een lekkere lunch (en de meiden aten zo flink!) in het wafelhuis zijn we boekentasjes gaan kopen voor ons dina en lien. Ze hebben zelf gekozen en zelfs gepast in de winkel. (Wat toonden ze toen ineens groot.) Ook Bart kocht een nieuwe rugzak ! Verder heb ik nog een heel pak ondergoed gekocht voor de meiden, alsook nagellak(jaja dat hebben ze ook ontdekt) en badverf. Verder enkel nog dingen gekocht voor Bart en niks voor mij.
Het was een hele leuke dag zo met ons viertjes !



create your own slideshow

3 opmerkingen:

Vinke zei

leuk zeg! ze zijn er al helemaal klaar voor, zo te zien!

Lieze zei

het gaat toch snel hè sofie...!!! ik heb ook al contact opgenomen met de directrice...
Wij gaan ook eens langsgaan denk ik...

Gaan dina en lien meteen met volle dagen gaan?
Ik weet nie goed wat ik moet doen...
Ze zeggen dat ze misschien wel klaar gaan zijn voor volle dagen.

Sofie, mama van dina en lien zei

ja ons dina en lien gaan ineens volle dagen gaan, enkel de eerste week niet waarschijnlijk ! als ik dat gisteren zo heb gezien, zijn ze daar wel klaar voor !