Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

dinsdag 2 september 2008

Eerste schooldag...

... vandaag zowel voor de mopjes als voor mezelf. Wat zijn de meiden ineens groot vind ik. Papa heeft vandaag vakantie, dus die gaat ze naar school brengen, alles verloopt eigenlijk heel goed. Ze oontbijten, kleden zich aan, nemen hun fiets en vertrekken naar school. Nog steeds alles prima, ons dina en lien lopen de speelplaats op, héél trots met hun brievenbus en boekentas in de hand. In hun brievenbus zit ook het huiswerk dat de mama's en papa's al gekregen hadden, nl een blad met foto's maken voor in het klasfotoboek. Papa en moeke maken echter de fout om op de speelplaats te blijven staan, een paar traantjes werden gelaten, maar eigenlijk was het snel voorbij. Wanneer de bel gaat, gaan alle kindjes naar hun klasjes. Ook de mijne,... maar voor het eerst niet meer samen. Ons dina vertrekt met juf Hilde naar haar klas, de nijntjesklas; ons lien vertrekt met juf els naar de dribbelklas. Ook dit verloopt zonder problemen. Om ineens terug in de vaste routine te komen blijven ze ook weer eten op school. 's Avonds gaat papa ze halen en hoort van beide juffen dat het prima verlopen is. Ons dina blijkt ineens de grootste babbelkous van de klas te zijn en ook ons lien kan er blijkbaar wat van. Ze weten goed waar en in welke klas de zus zit, maar ze kunnen dus wel perfect even zonder elkaar. Op de speelplaats zoeken ze elkaar wel op, en knuffelen ze elkaar, maar als ze naar de klas moeten geeft het geen problemen. Juf Els zei me dat ze dan stiekem dag zeggen tegen elkaar,... lief he ?! Ik denk dat wij het als ouders er moeilijker mee hadden om ze te splitsen, maar uiteindelijk zijn alle twijfels enzo nergens voor nodig geweest.
Ook ik had gisteren een hele fijne eerste schooldag. Ik mocht 21 kindjes verwelkomen (er kunnen er nog 3 bijkomen, die nu op proef zitten in het 2de voor 3 weken),... ik ben zo blij dat het er geen 31 zijn !!! Blijkbaar zijn er toch wel een aantal verhuizingen, kindjes die de 3de kleuterklas nog eens dubbelen en ook nog die naar het bijzonder onderwijs zijn. Maar ik ben dus BLIJ !!! Vandaag kon ik ook de mopjes gaan halen van school, want op dinsdag heb ik het laatste uur turnen, en mag ik vroeger naar huis ! Leuk zeg,... ons dina en lien komen veel vertellen over de klas, tof om het te horen !


1 opmerking:

Ann zei

Leuk dat de eerste schooldag vlot verlopen is. De fotocollages lijken wel héél erg op elkaar. Denk niet dat de juf het zou merken, moesten ze verwisseld worden :-)