Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

vrijdag 23 februari 2007

Twindaten in Leuven

Na toch wel enkele weken plannen en afspreken was de dag eindelijk aangebroken. Twindaten met Cem, Cobe, Lieze en de mama van Lieze in Leuven. Bart, de mopjes, tante Tinne en ik hebben de trein genomen naar Leuven om op bezoek te gaan bij dr. Lewi. Zij was mijn gyneacologe in het UZ Gasthuisberg gedurende mijn zwangerschap. Om 9.OO zijn we tante Tinne gaan ophalen met de auto en zijn we richting station vertrokken. Onze trein daar had al vertraging, hierdoor hebben we dus onze aansluiting in Lier gemist en waren we toch wel 3 kwartier laten in Leuven dan gepland. Maar dat terzijde,... op het moment dat ik mij vrijkaartje (dankzij mijn ventje rij ik dus gratis met de trein, joehoe) in wil vullen, merk ik dat ik het verkeerde bij heb, nl eentje van 2006 i.p.v. 2007. Ook Bart heeft geen extra kaartje bij, want hij heeft gewoon een pas, dus wat nu... Ik besluit om het gewoon maar eerlijk op te biechten aan de conducteur, een hele vriendelijke man, want hij begreep dat dit kan gebeuren en geloofde me toch ook dat ik er van 2007 heb. Hij schrijft wat op de achterkant en zegt me het gewoon te laten zien aan de conducteur in Lier en ook als we naar huis komen, het zou geen problemen mogen geven en... idd niemand zei iets, dus ik heb me weer even zorgen gemaakt om niets ! Om half twaalf komen we aan in Leuven en kunnen we meteen de bus nemen naar het UZ. Trouwens, er bestaan dus nog echt vriendelijke mensen die opzij gaan en helpen om een dubbele buggy op en af de bus (en ook de trein) te helpen, waarvoor mijn dank ! We ontmoeten Cem, Cobe, Lieze en haar mama in de hal van het UZ. Ze hebben nog lekker hun broodje opgegeten, daarna zijn we naar - 1 vertrokken, want daar is dr Lewi aan het werk. We moesten haar zelfs niet oppiepen, want ze had ons al zien aankomen. We hebben een goed babbeltje gedaan en ze was heel blij om de kindjes nog eens in het echt te zien. Ze kon niet geloven dat het al 2 jaar geleden is, tja... wij ook niet. De kindjes vonden het speelgoed daar wel héél interessant...

We zijn ook nog een kijkje gaan kijken op de afdeling waar Lieze en ik enkele weken hebben doorgebracht, de verpleegsters vonden dit heel leuk ! Na een tijdje begonnen de meiden (en mama ook) honger te krijgen en zijn we de stad in getrokken.
Deze keer hebben we even moeten wachten op de bus...
De meiden hebben lekker gegeten in de mc donalds, want dat had ik beloofd.
Na het eten zijn we allemaal de stad ik getrokken en we hadden best wel wat bekijks, zo met 2 dubbele buggy's. Veel heb ik niet gekocht, nochtans ging ik eigenlijk voor schoenen voor ons dina en lien, maar ik vond mijn goesting niet. Ik vraag me zelfs af of ik nog ga vinden, wat ik eigenlijk wil... ik wil nog een dichte schoen, maar gene winterschoen meer. Ik wil ook nog geen sandalen, want die koop in in april als de nieuwe collectie bij De gelaardse kat uitkomt. Ach ja,... morgen ga ik nog eens een poging doen in Turnhout. Bart daarentegen heeft weer een hele boel strip gekocht, dus zijne dag was al ok. Ikzelf kocht voor ons dina 2 dvd's in de fnac, "wawa" en " de wielen van de bus", dat vinden ze dus geweldig ! Verder heb ik ook nog rekjes, hemdjes en slipjes gekocht voor ons dina en lien, maar waarvoor ik eigenlijk dus echt ging,... niet. Ach ja, dan kan ik dus nog eens gaan shoppen he, nl ... morgen. :)
Het was fijn om met Lieze wat bij te babbelen en om Cem en Cobe nog eens in levende lijve te zien. Volgende keer gaan we weer naar ne indoorspeeltuin !




4 opmerkingen:

Vinke zei

zag er leuk uit! Ik ken dat speeltafeltje daar ;)

katcat zei

Dat twijfelachtig gevoel van die treinkaartjes herken ik volledig!
Dus als ik het goed begrepen heb, brachten jullie een sympathiek bezoekje aan de gynea zonder echte consultatie? Gewoon om eens gedag te zeggen? Wat lief!

Sofie, mama van dina en lien zei

Ja, we hebben nog regelmatig via mail ook contact met dr Lewi. Nee nee geen consultatie :) gewoon een bezoekje.

Lieze zei

Nee, want als we daar op consultatie zouden zijn, zou geen goed teken zijn hè!!!

Niet dat ik dat echt erg zou vinden!!!!

Het was leuk hè fietje!

Kunnen misschien in het paasverlof nog eens afspreken voor de binnenspeeltuin!!!

groetjes
Lieze en co