Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

dinsdag 29 mei 2007

Met de klas naar Planckendael

Een maand geleden was ik al een keertje naar Planckendael geweest met ons dina en lien om me voor te bereiden op vandaag: met mijn klas naar Planckendael. Normaal gaan we elk jaar naar de zoo van Antwerpen, maar dit jaar kregen we de keuze: Zoo van Antwerpen of Planckendael. De keuze was snel gemaakt, aangezien mijn kindjes van de klas vorig jaar al naar de zoo geweest zijn. Alle kindjes waren ruim op tijd op school, dus om kwart voor negen stipt konden we met de bus vertrekken richting dierentuin. Na drie kwartier rijden (oef geen file, enkel vertraagd verkeer) komen we goed op tijd aan ! Snel langs de kassa, want onze gids stond al te wachten. Als rondleiding had ik gekozen voor: Met Carlitos naar Zuid-Amerika : over het Goudkopleeuwaapje. De gids was een hele lieve dame die alles heel goed liet zien en uitlegde. Het was een hele leuke wandeling, we leerden een liedje en maakten zelf muziek, ze vertelde een mooi verhaal en we gingen op zoek naar Carlitos. De kinderen hebben heel flink opgelet. 's middags hebben we snel onze boterhammen opgegeten en kregen alle kindjes een drankje van de school. Daarna heb ik voor gids gespeeld, want we wilden nog zoveel andere dieren zien: de koala's, de kangeroes, de bonobo's, het sneeuwluipaard. Na deze wandeling mochten de kinderen nog spelen in de grote speeltuin en kregen ze nog allemaal een ijsje. Ondanks de vrij frisse dag, was het toch heel plezant en leerrijk. Vrijdag staat er weer een uitstapje op het programma, want dan gaan we naar de zee !
Oh ja: Dina update: nog steeds koorts, dus naar de dokter geweest: lichte oorontsteking aan 1 oor en ontstoken amandelen. Waarschijnlijk was haar oortje nog niet helemaal genezen van vorige keer (toen had ze een hele zware dubbele ontsteking) en heeft ze nu weer een infectie opgelopen en dus weer problemen met het oortje. De ab zal snel aanslaan en dan heb ik weer mijn happy zotte dina terug ! Ons Lien: die is nog steeds haar zotte gezonde zelf !

2 opmerkingen:

katcat zei

Tof! Ik wou dat ik in je klasje zat, dan had ik mee kunnen gaan! ;)
Arno is ook op op klasuitstap naar Planckendael geweest. Een lange reis met de trein en de boot.

conny zei

hoi, wat tof zeg op uitstap naar planckendaal, wij zijn onlangs anar het zwin geweest.

we ziend at jullie een meisjestweeling zijn wij zijn een jongenstweeling jens en jelle.
zijn jullie ook 1 eigen?

Mama heeft een eigen tweelingforum mischien heeft jullie mama zin om eens af te komen.
http://dubbelleven.multiforum.nl/

Enne wij wonen in Belgie enjullie
tot gauw