Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

dinsdag 8 mei 2007

Welkom in de kleuterklas!

Gisteren werd ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Nog een goede 4 maanden en ons dina en lien mogen naar de kleuterschool. In de brievenbus vond ik twee keer twee brieven, met een uitnodinging voor het schoolfeest en een extra brief voor een eventuele inschrijving. Ik verschoot wel even, mede omdat ik zelf leerkracht ben, en wij op het gemeentehuis te horen kregen dat er geen lijsten van mogelijke instappers worden vrijgegeven, maar ook omdat het nu door die brieven "echter" wordt. Ok, de mopjes zijn echt groot aan het worden, maar soms zijn ze ook nog zo kleintjes. Er zijn nog zoveel dingen waarover ik moet nadenken, wie brengt ze naar school, gaan ze naar de nabewaking moeten, samen of apart in de klas ? Zo las ik op de blog van een vriendin (lees op 1mei: nog 4 maanden) net dezelfde bedenkingen en vaststellingen, waarmee ik nu zit. We zullen wel zien, wat het zal worden...

9 opmerkingen:

katcat zei

Het zijn natuurlijk ook jullie 'oudsten' en voor jullie is alles nieuw aan 'naar de kleuterschool'.
Maar zoals iedereen wellicht zegt: "Dat loopt wel los, don't worry."

PAnnouk zei

Spannend!

Vinke zei

ga je ze niet in de school laten gaan waar je zelf lesgeeft?

ik zou dat weldoen, maar ja ik heb nog geen vaste school... de dagen met opvang erbij zijn zooo zwaar voor de kindjes.

trouwens, de leerkrachten van onze gemeenteschool gaan zelfs (ongevraagd!)op 'huisbezoek' bij de ouders van toekomstige instappers!
Leerlingen ronselen tssss.

Sofie, mama van dina en lien zei

nee vinke, dan moeten ze te vroeg opstaan en elke dag in de auto. Ik heb ook liever dat ze vriendjes hebben van ons dorp, die kennen ze. Als het dan vakantie is, dan kunnen ze komen spelen, zie kinderen van mijn school (deurne) niet komen spelen.

Ina zei

Hier dus ook brieven in de bus. De eerste waren van de gemeenteschool dus ik dacht ja die hebben een streepje voor om aan de adressen te geraken, maar nu kregen we er ook van het katholieke net...

katcat zei

Hier nikske brieven...
Ik volg Sofie volledig in haar schoolkeuze ifv van nabijheid, vriendjes van uit de buurt en je was er toch zelf ook geweest als kind, hé?

Vinke zei

Tja dan moet je natuurlijk iemand hebben die hen kan brangen en halen op school he... de mijne zitten nu zo lang in de opvang omdat ze moeten wachten tot ik terug ben van school...

Unknown zei

misschien kan ik ze wel brengen en gaan halen en dan moeten ze maar heel eventjes in de nabewaking blijven

Tante Tinne

Lieze zei

maar goe dat ze tante tinne hebben!!!

Cem en Cobe kunnen op tantie nie rekenen!
Die moet alle dagen tot 7u werken...