Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

woensdag 7 maart 2007

Bambi

Iedereen had als kind wel een lievelingsfilm. Zo kon ik uren na elkaar kijken naar de " Kleine zeemeermin " en de liedjes samen met mijn zus en een nicht zingen. Na enkele jaren, toen ik volop in mijn pubertijd kwam, werden de (teken)films geruild voor "knappe jongens" en werden we megafan van Take That. Jaren hebben we hen gevolgd, alles gekocht wat er te kopen viel, naar concerten gaan, naar Londen,... noem maar op. Het zotste hebben we eerst gedaan. ( grappig dat die nu dus terug bijeen zijn, en ... ik vind ze nog steeds goed)
Maar dus,... de favoriete film van ons dina en lien is op dit moment "BAMBI". Hoeveel keer ik die film ondertussen al heb gezien, dat kan ik niet meer tellen op mijn handen. Vanaf het moment dat ze wakker zijn en ze zie de hoes van de dvd liggen (ondertussen even verstopt), dan willen ze naar bambi kijken. Ze kunnen daar zo gefacineerd naar kijken, terwijl ze anders nooit kunnen stilzitten. Bij elk diertje dat ze te zien krijgen, gaat het van oooooooo en aaaaaa en wat is dat ? En als de papa komt, dan roepen ze papa, zelfs wanneer de mama sterft, doen ze zo van oei neeeee . Zo schattig om te zien, hoe goed ze zich al kunnen inleven.
Waar ik me nog enkele weken een beetje zorgen over maakte, nl hun woordenschat, blijkt nu ook helemaal niet nodig te zijn. Elke dag leren ze wel (enkele) een woordje, zelfs korte zinnetjes beginnen te komen. Maar de onderlinge conversaties in hun eigen taaltje, die blijven !
Ondertussen is de griep hier gepasseerd, oef !!! Al bij al, mogen we niet klagen, want buiten de hoge koorts die ze hebben gehad, zijn ze er snel vanaf ! Nu nog die vieze hoest weg, en ik heb weer gezonde meiden in huis !

4 opmerkingen:

katcat zei

Zo komen we nog eens wat te weten over de mama in haar jonge jaren!
Hoewel, je bent nog altijd jong.
Ik ga snel eens verder lezen hoe het met je meisjes gaat.
Groetjes!

Vinke zei

mwoehaha take that :D

Sofie, mama van dina en lien zei

jaja, ik beken ... :)

katcat zei

Is Take That 'erger' dan pakweg Clouseau??? Nee, toch...